Een aanbetaling?!

 

Toegegeven… ik had eerder ook nooit gedacht dat ik dit zou invoeren, maar ja ik wil er de komende jaren ook nog voor jou en jouw dier zijn en dat moet je soms anders durven te kiezen.

 

In andere branches is een aanbetaling heel gewoon en in de trimsalonwereld (nog) niet.  Daarom hier een eerlijk en uitgebreid bericht vanuit mijn hart over waarom ik vanaf nu wel kies voor een aanbetaling.

 

Het is in ieder geval niet omdat ik heel zakelijk alles wil dichttimmeren of om vervelend te doen. Ik werk liever op basis van wederzijds vertrouwen en begrip.

 

Juist daarom heb ik heel lang niets gedaan, want ik heb eigenlijk helemaal geen zin om allerlei regels in te voeren en die te moeten communiceren.

 

Alleen… met lief en begripvol zijn kom je vaak heel ver, maar in sommige gevallen moet je toch een keer stelling nemen.

 

Ik loop er namelijk al jaren tegenaan – net als vele andere ondernemers overigens – dat er mensen zijn die een afspraak als vrijblijvend zien en hoe vervelend ik het ook vind voor iedereen die een afspraak wel serieus neemt (je bent geweldig!!!)… voor mij kan het gewoonweg zo niet langer.

 

Want helemaal niet komen opdagen, toch ineens moeten werken, een kat die foetsie is op het moment van de afspraak, een konijn dat niet te vangen is, toch geen oppas voor de kinderen, afspraken 3x verzetten vanwege ziekte en uiteindelijk helemaal nooit komen… het zijn slechts een paar van wel 100 redenen waarom afspraken op het laatste moment niet doorgaan.

 

Ik begrijp het hè! Dat is het leven en daar kun je soms ook niks aan doen… alleen, ik ook niet. Ik heb wat dat betreft geen invloed op het leven van mijn klanten en helaas is ook niet iedereen altijd even eerlijk gebleken.

 

Natuurlijk heb ik als ondernemer een bepaalde mate van ondernemersrisico en dus hou ik hier rekening mee, maar het houdt een keer op. Het gebeurd te vaak en niet een enkele keer.

 

Daarbij vind ik als mens: afspraak is afspraak. Ondernemersrisico of niet… Een afspraak maak je samen en uit vrije wil.

 

Jij als klant mag van mij verwachten dat ik er voor jou en je dier ben op de afgesproken dag en tijd en andersom geldt dat ik mag verwachten dat je ook daadwerkelijk komt opdagen. Aantoonbare overmacht daargelaten.

 

Voor mij is de afspraak met jou dus niet vrijblijvend en geen optioneel gebeuren. Ik spreek geen andere dingen af en hou de afgesproken tijd voor jou en je dier vrij. Tijd die ik bij een annulering niet zomaar weer kan opvullen.

 

Net zo goed als ieder ander heb ik mijn inkomen nodig en jouw afspraak is onderdeel van mijn inkomen. Voor mij ben jij dus heel belangrijk en waardevol!

 

Ik ben echt onwijs dankbaar dat er zoveel mensen zijn die vertrouwen in mij hebben, mij graag betalen en er samen voor zorgen dat ik mijn mooie vak als katten- of konijnentrimster inmiddels alweer 10 jaar kan uitvoeren.

 

Alleen de onnodige lege plekken die met regelmaat ontstaan, zorgen ervoor dat mijn inkomen instabieler is dan gewenst.

 

En dus vraag ik om jouw begrip

 

In het geval dat je afspraken serieus neemt, zal het waarschijnlijk geen probleem voor je zijn om een aanbetaling te doen en daarom heb ik ook voor deze optie gekozen. Mocht je er toch bezwaar tegen hebben, dan is dat wat het is en ook prima. Vanaf nu is dit mijn werkwijze.

 

Op zich werkt het ook heel simpel. Bij het maken van een afspraak krijg je van mij een betaallink waarmee je de aanbetaling kunt doen of je betaald zelf alvast via deze link: Betalen aanbetaling.

 

De hoogte van de aanbetaling bedraagt 20 euro. Dit geldt voor een consult, een vacht/trimbehandeling basis / intensief, routinebehandeling en een behandeling onder narcose. Op de dag van de afspraak wordt het totaalbedrag min de 20 euro in rekening gebracht.

 

Annuleren, verzetten en overmacht

 

Afzeggen / annuleren kan op werkdagen tot 48 uur van tevoren. Hou er rekening mee dat om die reden het weekend vanaf vrijdagmiddag 17.00 uur en feestdagen niet worden meegeteld.

 

Het helemaal afzeggen/ annuleren van een afspraak op een maandag om 15.00 uur dient dus uiterlijk de donderdag ervoor om 15.00 uur te worden doorgegeven. Het afzeggen van een afspraak op een donderdag om 15.00 uur dient uiterlijk de dinsdag ervoor om 15.00 uur te worden doorgegeven. Alleen dan volgt terugbetaling van de aanbetaling.

 

Bij afspraken die niet worden nagekomen (no show) of korter dan 48 uur van te voren worden geannuleerd, wordt de aanbetaling niet terugbetaald.

 

Verzetten kan op ieder moment. Ik ga hier bewust soepel mee om, maar ik waardeer het natuurlijk enorm als je dit zo snel mogelijk doet zodat er nog tijd is om eventueel iemand anders op die plek in te plannen. Lukt dit echt niet, bijvoorbeeld omdat je vlak voor de afspraak ziek bent geworden, dan heb ik hier natuurlijk begrip voor.

 

Bij verzetten maken we een nieuwe afspraak en de aanbetaling blijft dan eenmalig staan tot de volgende afspraak.

 

Kan vervolgens ook deze afspraak niet doorgaan, dan wordt de aanbetaling niet terugbetaald, maar kan er tegen een nieuwe aanbetaling wel een nieuwe afspraak worden gemaakt.

 

Bovenstaande geldt in alle gevallen en ongeacht de reden van afzeggen. Dit omdat ik niet alles kan en wil nagaan wat iemand als reden opgeeft.

 

Het op tijd afzeggen of verzetten blijft jouw eigen verantwoordelijkheid.

 

Het beste is om af te zeggen of te verzetten via WhatsApp, 06 1211 7517. Ik reageer hier op werkdagen (ma-vr tot 17.00 u) altijd binnen 24 uur op en anders kun je zelf checken of ik het heb gezien (blauwe vinkjes).

 

Verzetten of annuleren via bellen of mailen kan ook, maar ik kan door de aard van mijn werkzaamheden vaak niet opnemen en indien een mail onverhoopt niet aankomt dan is de afspraak niet afgezegd en verwacht ik je op de afspraak.

 

Overmacht kan een uitzondering zijn en gaat in mijn ogen om iets dat jij van tevoren op geen enkele wijze kon voorzien. Het gaat om een dusdanig zware, uitzonderlijke, onvoorziene, aantoonbare omstandigheid waardoor je in alle redelijkheid echt niet in staat bent om te verschijnen op de afspraak.

 

Daarom hanteer ik als regel dat je een beroep kunt doen op overmacht indien je dit duidelijk kunt aantonen.

 

Wanneer je het kunt aantonen en er mijn inziens inderdaad sprake is van overmacht dan heb ik hier natuurlijk alle begrip voor en dan breng ik geen kosten in rekening.

 

Indien het voor jou niet mogelijk is om de overmacht aan te tonen, dan verwacht ik bij deze ook jouw begrip. De aanbetaling wordt dan niet terugbetaald.

 

Meer informatie?

 

Vul je gegevens dan hieronder in en klik op verzenden

 

Tip: zorg ervoor dat je e-mailadres correct is ingevuld en houdt na het versturen ook de spamfolder van je inbox in de gaten. Het kan zijn dat mijn reactie daarin terecht komt omdat ik (nog) niet ben toegevoegd aan je contacten.