Aanbetaling en voorwaarden

Een afspraak maken bij Kalumi doe je uit eigen vrije wil. Op jouw verzoek reserveer ik een door jou gekozen datum en tijd in mijn agenda. Is er iemand anders die iets van mij wil op die datum en tijd dan hebben ze pech. Afspraak is afspraak.

Andersom werkt dat helaas niet altijd zo. Het lijkt tegenwoordig eerder regel dan uitzondering dat mensen afspraken vlak van tevoren annuleren, willen verzetten of zelfs vergeten. Dit is niet zonder gevolgen voor mij en drukt mijn inkomsten dusdanig dat ik dit niet langer kan volhouden.

Daarom breng ik vanaf heden een aanbetaling van € 15,00 in rekening bij het maken van een afspraak. Dit als kleine compensatie wanneer een afspraak niet doorgaat.

Een afspraak reserveer ik pas definitief in mijn agenda zodra de aanbetaling binnen is. Dit kan door middel van een iDeal betaallink die ik je stuur na het maken van een afspraak.

 

  • Kom je op de afgesproken datum en tijd? Dan krijg je deze aanbetaling terug. Ik breng het in mindering op het totaalbedrag.
  • Verzetten kan eenmaal tot 72 uur voor de afspraak. Je aanbetaling schuift mee naar de volgende afspraak en wordt dan in mindering gebracht op het totaalbedrag.
  • Bij verzetten binnen 72 uur voor de afspraak krijg je de aanbetaling niet terug. Er is 1 uitzondering: is er een (vrijgekomen) plek binnen 72 uur die jij kunt vullen, dan schuift je aanbetaling alsnog mee.
  • Wil je een afspraak een tweede keer verzetten? Dan krijg je de aanbetaling niet terug. Er zal opnieuw een aanbetaling gedaan moeten worden.
  • Bij annuleren van een afspraak of bij niet verschijnen krijg je de aanbetaling niet terug.

Wat als er sprake is van overmacht? Meer informatie In principe wordt een aanbetaling nooit terugbetaald. Bedenk eerst of het eerlijk en/of redelijk is dat ik inkomsten misloop door iets waar ik geen invloed op heb. Door overmacht kan het bijvoorbeeld voorkomen dat je je echt niet aan de afspraak of afzegtermijn kon houden. Jij hebt namelijk ook geen invloed wanneer er sprake is van overmacht. Echter, of het overmacht betreft is door mij niet zomaar te controleren en helaas is al vaker gebleken dat ook daar misbruik van gemaakt wordt. Overmacht is een uitzondering en in de basis blijft gelden: afspraak is afspraak. Mocht je een beroep willen doen op overmacht dan kun je dit schriftelijk, bij voorkeur ondersteund met bewijs, melden bij Kalumi.  

Wat als een afspraak door Kalumi niet door kan gaan? Meer informatieVoor mij is het allesbehalve gunstig om een afspraak niet door te laten gaan (alleen maar meer werk en minder inkomsten) dus dit gebeurd zelden. In de regel doe ik dit alleen als ik mijn werkzaamheden echt niet kan uitvoeren wegens bijvoorbeeld ziekte, dringende privéomstandigheden of wanneer het in het belang is van je dier. Indien bij machte zal ik proberen om in overleg met jou tot een goede oplossing te komen door bijvoorbeeld de afspraak te verzetten of, bij annuleren, de aanbetaling terug te betalen. Er geldt wel een aansprakelijkheidsbeperking. Kalumi is op geen enkele manier aansprakelijk te stellen voor eventuele andere kosten, schade of ongemak van welke aard ook die ontstaan wanneer een afspraak van mijn kant niet door kan gaan. 

Hoe kan ik een afspraak annuleren of verzetten?

Via het formulier hieronder kun je per mail afzeggen of je kunt sms’en of een WhatsApp bericht sturen naar 06 12117517.

Je krijgt een ontvangstbevestiging binnen 24 uur. Bij mailen krijg je een e-mail. Bij een SMS of WhatsApp bericht krijg je een bericht terug.

Ontvang je binnen 24 uur geen bevestiging? Dan is je afmelding niet goed doorgekomen en dus ook niet geldig. Je dient dan zelf weer contact op te nemen.

 

Afspraak annuleren of verzetten

  










Soort dier
KatKonijnCavia





Ik wil deze afspraak
AnnulerenVerzetten

Wat is de reden van het annuleren of verzetten? In geval van verzetten; welke nieuwe data en tijden hebben de voorkeur?