Afspreken doen we samen.
Een afspraak maken bij mij, bij Kalumi, doe je uiteraard uit vrije wil, maar is niet geheel vrijblijvend.
Mijn tijd is, zeker omdat ik een 1-op-1 dienst verleen, kostbaar. Afspraak is afspraak en op jou verzoek hou ik speciaal voor jou tijd vrij zodat ik jou en je dier kan helpen.
Als een afspraak kort van tevoren wordt afgezegd of verzet, kan ik die tijd vaak niet meer opvullen met een andere afspraak. Dit zorgt niet alleen voor een gat in mijn planning en inkomsten, maar bij het verzetten kost dezelfde afspraak mij uiteindelijk dubbel zoveel tijd, terwijl ik slechts eenmaal betaald krijg.
Helaas komt dit te vaak voor om er niets mee te doen. Daarom hanteer ik duidelijke annuleringsvoorwaarden die niet alleen mijn bedrijf gezond en duurzaam houden, maar ook zorgen voor een soepele samenwerking en duidelijkheid voor iedereen.
De volgende voorwaarden gelden bij het maken, annuleren en verzetten van afspraken.
Natuurlijk mag jij ten alle tijde een afspraak op korte termijn (korter dan 24 uur van tevoren) afzeggen of verplaatsen. Dat is geen enkel probleem, zolang de gereserveerde tijd wordt gecompenseerd.
Wanneer een afspraak niet of te laat wordt afgezegd, breng ik daarom het volledige bedrag van de geplande behandeling in rekening voor de gereserveerde tijd via een betaalverzoek. Zodra je mij hebt gecompenseerd door de gereserveerde tijd te betalen, kunnen we natuurlijk een nieuwe afspraak plannen.
Een afspraak kan tot 24 uur voor aanvang kosteloos worden verzet of geannuleerd. Het is wel jouw verantwoordelijkheid dat dit op tijd bij mij binnenkomt.
Ik raad aan om afspraken altijd via WhatsApp te annuleren of te verzetten. Dit is het snelste en meest betrouwbare kanaal. Ik reageer op werkdagen (ma-vr) doorgaans binnen 24 uur. Als je binnen die tijd geen reactie ontvangt, neem dan opnieuw contact met mij op via een andere manier om zeker te zijn dat je bericht is aangekomen.
Verzetten of annuleren via bellen of mailen kan ook, maar ik kan door de aard van mijn werkzaamheden vaak niet opnemen en indien een mail onverhoopt niet aankomt dan is de afspraak niet afgezegd.
Overmacht valt hier natuurlijk buiten. Echter…
Overmacht betreft een zware, uitzonderlijke en onvoorziene omstandigheid die je op geen enkele wijze had kunnen voorzien. Denk hierbij aan situaties zoals ernstige ziekte, een ongeval of een plotseling overlijden in de directe familie. Hierdoor ben je in redelijkheid niet in staat om de afspraak na te komen of een vervanger te regelen die met jouw dier naar de afspraak kan komen.
Daarom hanteer ik als regel dat je een beroep kunt doen op overmacht indien je dit duidelijk kunt aantonen.
Wanneer je het kunt aantonen en ik zie dat er inderdaad sprake is van overmacht dan heb ik hier natuurlijk alle begrip voor en dan breng ik geen kosten in rekening.
Indien het voor jou niet mogelijk is om de overmacht aan te tonen, dan hoop ik bij deze ook op jouw begrip en dat je de voor jou gereserveerde tijd compenseert.
Wat als ik (Kalumi) een afspraak annuleer?
In de regel doe ik dit alleen als ik mijn werk echt niet kan uitvoeren wegens bijvoorbeeld ziekte, dringende privéomstandigheden of wanneer het in het belang is van jouw dier.
Het gebeurt zelden dat ik een afspraak annuleer. Natuurlijk is het, helaas, in al die jaren wel eens voorgekomen. Bijvoorbeeld na het overlijden van mijn vader.
Op het moment dat een afspraak niet door kan gaan en ik bij machte ben, zal ik in overleg met jou een goede oplossing zoeken. Bijvoorbeeld door de afspraak te verzetten. Compensatie van jouw tijd behoort niet tot de mogelijkheden.
Er geldt tevens een aansprakelijkheidsbeperking. Kalumi is op geen enkele manier aansprakelijk te stellen voor eventuele kosten, schade of ongemak van welke aard ook die ontstaan wanneer een afspraak van mijn kant niet door kan gaan.
Heb je nog vragen over deze voorwaarden?
Neem gerust contact met mij op. Samen zorgen we voor een fijne en duidelijke samenwerking!
Laatste update: 06-01-2025 |